W obronie polskiej niepodległości

0
730

Wyrok TSUE dotyczący kwestii ustroju sądów w Polsce jest orzeczeniem, które nie ma żadnego umocowania w traktatach unijnych.

Kwestie ustrojowe nie należą bowiem do kompetencji przyznanej traktatami, instytucjom unijnym.

W tym sensie…

…orzeczenie TSUE jest nadużyciem władzy i przekroczeniem własnych kompetencji. To samo dotyczy działań Komisji Europejskiej, która zagroziła ukaraniem państwa polskiego za niewykonanie bezprawnych i łamiącego praworządność wyroku TSUE. Prawo traktatowe, choć jest nadrzędne nad prawem zwykłym, to jednak podlega prawu konstytucyjnemu, które ma nadrzędny charakter wobec jakichkolwiek międzynarodowych zobowiązań prawnych państwa. Warto dodać, że o zgodności jakichkolwiek umów międzynarodowych z konstytucją rozstrzygają trybunały konstytucyjne poszczególnych państw. I w przypadku poza traktatowych uzurpacji TSUE, polski Trybunał Konstytucyjny uznał je za sprzeczne z polska Konstytucją. Podobne orzeczenia o nadrzędności prawa konstytucyjnego nad prawem traktatowym, w tym nad prawem unijnym, wydały także trybunały konstytucyjne min. Niemiec, Francji, Hiszpanii, czy Rumunii. W tym sensie wyrok polskiego Trybunału Konstytucyjnego jest nie tylko zgodny z polska konstytucją, ale jest zgodny z linia orzeczniczą trybunałów konstytucyjnych innych państw członkowskich.

Domaganie się…

…przez Komisję Europejską wykonania przez Polskę wyroku TSUE jest nie tylko nie respektowaniem polskiej konstytucji, do czego Komisja Europejska jest zobligowana, ale także jest sprzeczne ze stosunkiem Komisji Europejskiej do orzecznictwa konstytucyjnego w tym zakresie innych krajów unijnych. Ta sprzeczność wynika bowiem nie z chęci przestrzegania prawa i praworządności, ale z nierównoprawnego traktowania Polski z na przykład z Niemcami, czy Francją, które także zgodnie ze swymi konstytucjami, uznają prawo konstytucyjne za nadrzędne wobec unijnych regulacji i orzeczeń.

Zasadniczą przyczyną…

…tego faktu, to nie łamanie praworządności w Polsce, ale dążenia Niemiec, za parawanem instytucji unijnych do przekształcenia własnej pozycji gospodarczej, w prawnie gwarantowaną nadrzędność interesów i polityki niemieckiej nie tylko nad interesami polskim, ale jest to próba faktycznego pozbawienia państwa polskiego suwerenności, a obywateli polskich wolności obywatelskich decydowania o ustroju i polityce własnego państwa.

W tym sensie decyzje TSUE i Komisji Europejskiej są zagrożeniem na wolności i suwerenności naszego państwa i jest próbą zniewolenia naszego narodu. Bowiem prowadzi do decydowania o podstawowych wolnościach i interesach naszego państwa nie przez własnych obywateli, a przez zewnętrzne instytucje., za którymi stoi dążenie do dominacji i hegemoni państwa niemieckiego. Jest zatem kontynuacją imperialnej polityki Niemiec wobec Polski zmierzającej do uczynienia z Polski quasi państwa ściśle podporządkowanego polityce niemieckiej. Wyrazem tej polityki jest także unijna polityka energetyczna zmierzająca do eliminacji energetyki węglowej, będącej podstawą gospodarki polskiej i narzucenie, pod pozorem ochrony klimatu, energetyki odnawialnej, która doprowadzi, poprzez drastyczny wzrost cen energii, do uczynienia z Polski pustyni przemysłowej.

Pozbawienie państwa polskiego…

…suwerenności decydowania o sobie poprzez przyjęcie bezprawnych orzeczeń TSUE, ma pozbawić państwo polskie jakichkolwiek instrumentów obrony własnych interesów. Te niemieckie dążenia, za parawanem instytucji unijnych mają doprowadzić do uczynienia z Polski kraju, który pracuje na dobrobyt i interesy Niemiec. Jest więc w praktyce próbą realizacji niemieckich celów ekonomicznych i politycznych jakimi kierowało się państwo niemieckie wobec Polski w czasie I i II wojny światowej.

Mari
Obrona suwerenności państwa polskiego jest dziś najważniejszym wyzwaniem dla naszego narodu. I nic nie może zwolnić ani władz Rzeczpospolitej, ani wszystkich obywateli od zdecydowanej obrony naszej suwerenności. Dlatego należy wyposażyć polski rząd w instrumenty pozwalające na bardziej skuteczną jej obronne. Dziś takim instrumentem jest wprowadzenie do polskiej konstytucji zapisu upoważniającego polskie władzy do zawieszenia polskiego wkładu finansowego do instytucji unijnych w przypadku jakichkolwiek unijnych sankcji finansowych i prawnych wobec naszego państwa. Wolność naszego państwa bowiem jest nasza największą wartością i kary finansowe nie mogą złamać naszej woli obrony naszej niepodległości.

Marian Piłka

historyk, publicysta,

Zostaw komentarz

Proszę wpisz swój komentarz
Proszę wpisz swoje imię